Seurakunnan tiedote koronavirusepidemian johdosta

Ari Kauhanen
19.3.2020

Jumalanpalvelukset, rukousillat ja muut yleisötilaisuudet on keskeytetty toistaiseksi.

18.3.2020

Koronavirusepidemian ehkäisemiseksi on Suomessa otettu käyttöön valmiuslaki 18.3. lähtien. Varkauden Helluntaiseurakunnan osalta tämä tarkoittaa sitä, että

Jumalanpalvelukset, rukousillat ja muut yleisötilaisuudet on keskeytetty toistaiseksi ainakin 13.4. asti.

Poikkeustilanteesta huolimatta seurakunta palvelee jäseniään seuraavilla tavoin:

• Parhaillaan valmistelemme mahdollisuutta palvella jäseniämme live-lähetyksien avulla netissä. Asiasta tiedotetaan erikseen.
  • Nettisivuiltamme on kuunneltavissa aiempien tilaisuuksien puheita (https://www.varkaudenhelluntaiseurakunta.fi/saarnat/)
  • Seurakuntamme työntekijät ja sielunhoitajat ovat tavoitettavissa henkilökohtaista keskusteluja varten. Varaa aika soittamalla tai tekstiviestillä (Ari: 044 9715856, Samuel: 050 3522559). Työntekijät ovat myös tavattavissa tiistaisin (poikkeuksellisesti) ja torstaisin klo 9 - 11. Tulethan tapaamisiin terveenä.

Solujen ja pienryhmien johtajia kehotetaan pitämään yhteyttä omiin ryhmäläisiin ja harkitsemaan etäyhteyksien käyttöä yhteyden pidossa. Yhteys riskiryhmiin kuuluvien kanssa tulee hoitaa puhelimen tai sosiaalisen median keinoin.

Löytötori Helmen toiminta jatkuu toistaisesti, mutta aukioloaikoja supistetaan siten, että liike on auki ma-pe 10-16. Riskiryhmiin kuuluvien talkoolaisten tulee jäädä kotiin. Helmi palvelee kaupunkilaisia taloudellisesti tiukassa tilanteessa, vaikka se ei olisikaan taloudellisesti kannattavaa. Asiakkaita pyydetään huomioimaan hallituksen ohjeistus ja välttämään pitkäaikaista oleskelua yleisissä tiloissa.

Nyt on tärkeä rukoilla toistemme puolesta ja kiinnittää toivomme Raamatun lupauksiin. Rohkaiskaamme toisiamme Daavidin psalmin sanoilla:

Olkaa lujat, ja olkoon teidän sydämenne rohkea, te kaikki, jotka Herraa odotatte.” (Ps. 31:24)

Herran Jeesuksen armo olkoon kanssanne,

Varkauden Helluntaiseurakunnan vanhimmat ja työntekijät