Kun aikaa on..

Ari Kauhanen
22.3.2020

Nyt kun aikaa on, niin meillä on mahdollisuus käyttää aikaa Raamatun äärellä, rukoilla ja olla etäyhteyksissä lähimmäisiimme.

Tällaisena poikkeuksellisena aikoina, jolloin seurakuntaperheenä emme voi kokoontua yhteen saman katon alle, jokaisen oma vastuu hengellisen elämänsä ruokkimisesta ja rakentamisesta korostuu. Jokainen meistä joutuu kokemaan tulevina päivinä turhautuneita tunnelmia, kun aika tahtoo käydä kotona pitkäksi. Tämän keskellä on meillä mahtava mahdollisuus käyttää aikaa rukoukseen ja Raamatun lukemiseen. Elävä Jumala on Pyhän Hengen kautta jokaisessa Jumalan lapsessa ja haluaa elävöittää ja avata luettua Jumalan Sanaa. Tämän olen niin usein itsekin kokenut, joten voin sitä suositella.

Usko niin, että tämä poikkeustila tulee haastamaan meidät monin tavoin. Osa meistä on yksinäisiä ihmisiä ja joutuu elämään täysin eristyksessä. Toisilla on ympärillä perhe. Pidetään yhteyttä laajemmin, kuin ehkä normaalisti tulee tehtyä. Ollaan kuuliaisia sille sisäiselle äänelle, joka tuo mieleemme ihmisiä. Puhelin käteen ja soittamaan!

Mietimme parhaillaan, kuinka voisimme toteuttaa seurakunnan live-lähetyksiä netissä. Aika iso kynnys on siinäkin ylitettävänä, kun emme ole sitä ennen juurikaan tehneet. Sitä odotellessa kannatta vierailla muiden helluntaiseurakuntien suorissa lähetyksissä ja kuunnella hyviä puheita seurakuntamme nettisivuilta https://www.varkaudenhelluntaiseurakunta.fi/saarnat/ ja esimerkiksi One Way TV:n  sivuilta (katso liite).

Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.”  (Fil. 4:6-7)

Jumalan siunausta ja varjelusta toivottaen,

Ari Kauhanen

Liitteet